Program

Program Konferencji dla uczniów i nauczycieli klas medialnych, reklamy i poligrafii cyfrowej

„Jak sprawić, aby ludzie czytali?”

11 grudnia 2017 roku, Ratusz, Sala Rajców

Organizator wydarzenia: Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Oławie

Współorganizator: PiMBP „Koronka” w Oławie

 

godzina Wydarzenie i miejsce
9.00 – 9.50 Rejestracja uczestników, zapisy na warsztaty, odbiór programów

I piętro

10.00 – 10.15 Rozpoczęcie i powitanie uczestników – Maria Domaradzka, dyrektor CKZiU w Oławie,

Magdalena Maziarz, wicedyrektor CKZiU

„Po co sprawiać, aby ludzie czytali? Kilka słów wstępu”

Sala Rajców, I piętro

10.15 – 10.40 dr hab. Igor Borkowski, prof. nadzw. UWr

„Bierzcie, czytajcie, śmiejcie się, płaczcie!”

10.40 – 11.00 Jerzy Kamiński, redaktor naczelny „Gazety Powiatowej – Wiadomości Oławskie”

„Jak zmienia się czytelnictwo prasy lokalnej – na przykładzie „Gazety Powiatowej – Wiadomości Oławskie”.

11.00- 11.30 Spotkanie z pisarzem Krzysztofem Tokarzem
11.30 – 11.40 Dyskusja z udziałem widowni
11.40 – 12.00 Przerwa kawowo – kanapkowa (bufet przygotowany przez uczniów klas gastronomicznych)
12.00 – 12.30 Anita Weber – Weller, nauczyciel przedmiotów zawodowych w CKZiU

Atrakcyjność świata fantasy i jej wpływ na czytelnictwo –  na przykładzie świata opisanego przez Tolkiena i okładek książek fantasy.

12.30 – 12.50 Szymon Marhwiak Barabach, autor, copywriter

„Się pisze, się ma”.

12.50 – 13.00 Dyskusja
13.00 – 13.30 Przerwa lunchowa
13.30 – 15.00

 

Warsztaty dla zainteresowanych uczniów i nauczycieli

 

 

Opis warsztatów dostępny na stronie we wpisach oraz na materiałach konferencyjnych, rozdawanych w dniu konferencji. Podczas rejestracji będą prowadzone zapisy na warsztaty.
15.10 Podsumowanie konferencji, rozdanie nagród w konkursie
17.00 Uroczyste pasowanie klas 1R, 1C i 1D/d oraz rozdanie nagród Złote Żubry i Złota Czcionka
18.00 Zakończenie całej imprezy

 

Warsztat nr 1 – Kamil Tysa, dziennikarz „Gazety Powiatowej – Wiadomości Oławskie” – dziennikarstwo

W jakiej kondycji jest prasa w dobie internetu? Gazeta to relikt przeszłości czy wciąż poważne medium? Podczas warsztatu wspólnie postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Sprawdzimy, co dziś się czyta i porównamy z tym, co czytało się jeszcze kilka lat temu. Dowiecie się, jak wygląda praca dziennikarza prasowego w praktyce. Otrzymacie odpowiedzi nawet na najbardziej nurtujące pytania. A na koniec sami wcielicie się w rolę reporterów…

Warsztat nr 2 – Mateusz Widera, student Komunikacji Wizerunkowej w IDiKS UWr – reklama

Choć z reklamami mamy styczność niemal bez przerwy, często ich nie zauważamy i szybko o nich zapominamy. Z czego to wynika? Jaka powinna być reklama, którą zapamiętają odbiorcy? W jaki sposób możemy zatrzymać ich uwagę? Aż w końcu – jak przekazać w reklamie pewne wartości, nie komunikując ich wprost? Podczas warsztatu wspólnie odpowiemy sobie na te, i inne, pytania, obejrzymy ciekawe przykłady reklam popularnych marek, a co najważniejsze – sami będziecie reklamy tworzyć!

Warsztat nr 3 – Marta Świętach, technik organizacji reklamy, plastyk, pracownik Studio Reklamy „Wena” – artystyczno – graficzny

Projektowanie to nie tylko obsługa skomplikowanych programów graficznych, projekt powstaje w głowie. Proponujemy warsztat projektowania manualnego okładki książki własnej biografii. Nożyczki, ołówki, kredki, farby nie są nam obce.

Warsztat nr 4 – Paulina Kaleta, Aleksandra Kiełtyka, studentki Uniwersytetu SWPS, Creative Writing

Jeżeli uważacie, że bycie dobrym pisarzem opiera się w 100% na talencie, to jesteście w błędzie. Czym właściwie jest creative writing? Jak otworzyć umysł i pisać kreatywnie? W jaki sposób powstają teksty niepospolite i łamiące schematy? Podczas warsztatu omawiać będziemy najczęściej wykorzystywane techniki kreatywne w pracy pisarza i copywritera. Zapraszamy!
Warsztat nr 5 – Mateusz Starowicz, student Uniwersytetu SWPS, Design Thinking
Design thinking to innowacyjna metoda projektowa opierająca się na głębokim zrozumieniu problemów oraz potrzeb użytkowników. Zakłada ona pełną koncentrację na użytkowniku w procesie projektowym, skupiając się na zrozumieniu jego uświadomionych oraz nieuświadomionych potrzeb. 
Konferencji  towarzyszą dwa konkursy: na projekt okładki do książki i na opowiadanie pod tytułem: „Uwięzieni w szybie”. W trakcie całej konferencji przewidywane są atrakcje cyfrowe.